چگونه یک فاکتور فروش انگلیسی بنویسیم .

چگونه یک فاکتور فروش انگلیسی بنویسیم .





چکیده:

چه مواردی دریک فاکتور وجود دارد؟ و لازمه های یک فاکتورمناسب چیست ؟

وقتی که شما یک کالایی را

چگونه یک فاکتور فروش انگلیسی بنویسیم .





چکیده:

چه مواردی دریک فاکتور وجود دارد؟ و لازمه های یک فاکتورمناسب چیست ؟

وقتی که شما یک کالایی را فروخته اید یا خدمتی را کرده اید زمان نوشتن فاکتور رسیده است .

یک فاکتور فقط نشانگر این نیست که به ما نشان دهد که:

§        خریدار یا فروشنده کیست؟

§        چه قدرفروشنده به ما پول داده است؟

§        ویا اینکه شماره بازرگانی فرد خریدار چیست؟

 بلکه یکی از عوامل تعیین و تشخیص میزان مالیات توسط اداره تشخیص مالیات یرای مودیان مالیاتی می باشد که از تک برگهای فاکتور ،اقدام به کنترل میزان فروش شرکت می کنند . و میزان مالیات را بر حسب نرخ مالیات و پایه مالیاتی معین می کند .

 یک فاکتور همچنین مشخص کننده میزان بدهی و میزان پرداخت خریدار می باشد. و برای هر دو طرف( هم خریدار و هم فروشنده) جزو اسناد معتبر و قابل دعوی می باشد .



چگونه یک فاکتور فروش انگلیسی بنویسیم .

محمد رضا- نوروزی

 

چکیده:

چه مواردی دریک فاکتور وجود دارد؟ و لازمه های یک فاکتورمناسب چیست ؟

وقتی که شما یک کالایی را فروخته اید یا خدمتی را کرده اید زمان نوشتن فاکتور رسیده است .

یک فاکتور فقط نشانگر این نیست که به ما نشان دهد که:

§        خریدار یا فروشنده کیست؟

§        چه قدرفروشنده به ما پول داده است؟

§        ویا اینکه شماره بازرگانی فرد خریدار چیست؟

 بلکه یکی از عوامل تعیین و تشخیص میزان مالیات توسط اداره تشخیص مالیات یرای مودیان مالیاتی می باشد که از تک برگهای فاکتور ،اقدام به کنترل میزان فروش شرکت می کنند . و میزان مالیات را بر حسب نرخ مالیات و پایه مالیاتی معین می کند .

 یک فاکتور همچنین مشخص کننده میزان بدهی و میزان پرداخت خریدار می باشد. و برای هر دو طرف( هم خریدار و هم فروشنده) جزو اسناد معتبر و قابل دعوی می باشد .

متن مقاله:

یک سری مواردی هست که باید در یک نگارش فاکتور، به زبان انگلیسی وجود داشته باشد .که در ذیل به آنها اشاره شده است.

ü      اسم شرکت                                                                                                                              

ü      تاریخ نگارش فاکتور 

ü      نام خریدار                                                                                                  

ü      شماره بازرگانی شرکت                                                                                                                 

ü      خلاصه هایی از اقلام خریداری شده یا خدمات انجام شده

ü      شرایط پرداخت ( که ممکن است نقدی یا اقساطی و ...) باشد.                                                 

ü      GST/HST

ü      جمع مبلغ پرداخت شده یا قابل پرداخت.                                                          

در این قسمت یک نمونه ساده فاکتوررا مشاهده می کنید، که مسائل ذکر شده فوق که به عنوان موارد ضروری در فاکتور می باشند ؛ رادر آن یک به یک مرور کنید .

ضمنا":

برای استفاده کردن از این فرمول می توانید آن را در واژه پرداز"   "  OFFICE WORDیا هر واژه پرداز دیگری کپی کرده، و در صورت نیاز تغییرات لازم را دارد و مطابق خواسته ها ی تجارت یا شرکتتان نموده واز آن استفاده کنید .

 البته مسلما" یک فاکتور نمی تواند همواره جامع باشد بلکه باید آن را با خواسته های منطقه ای و شرکت خود مطابقت داده که بستگی به سرپرستان شرکت و امور مالی آن دارد .

Sample Invoice 

Cypress Technologies 

Suite 7
,
77 Marwood Place

Crestwood, B.C., V6T 7Q7 

1-888-888-888

Sarah's Computer Bin 

8424 Business Plaza 

Vancouver, B.C., V9W 2T2 

Att'n: Sarah Norgaard 

INVOICE FOR:

1 HP OfficeJet Inkjet Color Printer $583.97 

GST $35.03 

PST$ 43.80 

TOTAL PAYABLE: $662.80 

GST Registration No. 888888888 

Invoice No. 754 

Date of Invoice: Month Day, 2006 

To be paid within 30 days of invoice date.

نمونه فاکتور ذکر شده مربوط به محصول است ولی ،ممکن است شما بخواهید که برای فعالیتی که انجام داده اید مثلا" تعمیر یک دستگاه فاکتور نویسی کنید که در این صورت باید خلاصه ای از فعالیت و خدمت انجام شده را حتما" ذکر کنید .

به جای عبارت:

To be paid within 30 days of in voice dote

 

بعضی از شرکتها  از عبارت

 Pay able upon Receipt

  

 استفاده می کنند.

 ولی عبارت دوم مشکلاتی را برای هر دو طرف ایجاد می کند چون شما دقیقا" نمی دانید که مشتری شما کی فاکتور را می بیند، تا نسبت به پرداخت آن اقدم نماید ولی در عبارت اول، شما یک زمان معینی را برای پرداخت مشخص می کنید؛ مثلا" باید تا 30 روزپرداخت گردد .

خلاصه و نتیجه گیری:

البته درصورت استفاده از سیستم های حسابداری ، فاکتور نویسی ؛ تهیه فاکتور خیلی راحتتر می شود و شما خیلی راحت می توانید نسبت به تهیه فاکتور برای مشتری خود اقدام کنید اما سیستم های حسابداری برای شرکتهای تجاری کوچک توانایی بیشتری دارند؛ و برای شرکتهای تجاری خیلی بزرگ و عظیم ،از چنان توانایی رضایت بخشی، برخوردار نیستند؛ که هر زمان که بخواهیم برای ما فاکتور تهیه کند.

 اما باز هم این سیستمها کار تهیه مالیات را برای شرکت راحتترمی کند . وضمنا" همواره باید در نوشتن فاکتور دقت کافی داشت زیرا همیشه قابل دعوی و ادعا است و سهل انگاری در این قسمت باعث بروز سوء تفاهم در بین هردو طرف گردد.  

منابع و ماخذ:

  1. How to invoice by S.Ward.2007

  2. GST and HST

  3. PST and RST

  4. Business Management.

Related Articles:

  1. Invoices - Use Invoices That Encourage Action

  2. Business Scams - Phony Invoice Business Scam

  3. Business Forms Tutorials and Templates

  4. How to design sample invoice?

  5. Invoices - Using Promos with Invoices

*.محمد رضا نوروزی-مدیریت دولتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد