روش تولید قالب گزارشات فارسی به صورت صفحات HTML در MSP

روش تولید قالب گزارشات فارسی به صورت صفحات HTML در MSP    
   

نرم‌افزار Microsoft Project، الگوهایی (Template) را برای ذخیره نماهای (View) این نرم‌افزار فراهم نموده است. این الگوها، کاربران را در تولید سریع‌تر گزارشات HTML یاری کرده و آنها را از درگیر شدن با مسایل تولید، قالب‌بندی، طراحی و آشنایی با HTML بی‌نیاز می‌سازد. Imageمتاسفانه برای این الگو‌ها، انتخابی برای زبان مورد استفاده در این نرم‌افزار تعبیه نشده و بر این اساس صفحات HTMLی که در این نرم‌افزار تولید می‌شوند،

روش تولید قالب گزارشات فارسی به صورت صفحات HTML در MSP    
   

نرم‌افزار Microsoft Project، الگوهایی (Template) را برای ذخیره نماهای (View) این نرم‌افزار فراهم نموده است. این الگوها، کاربران را در تولید سریع‌تر گزارشات HTML یاری کرده و آنها را از درگیر شدن با مسایل تولید، قالب‌بندی، طراحی و آشنایی با HTML بی‌نیاز می‌سازد. Imageمتاسفانه برای این الگو‌ها، انتخابی برای زبان مورد استفاده در این نرم‌افزار تعبیه نشده و بر این اساس صفحات HTMLی که در این نرم‌افزار تولید می‌شوند، کاراکترهای فارسی را بصورت پیش‌فرض نشان نخواهند داد.
برای رفع این اشکال الگوهای متناسب و متناظر الگوهای فارسی، که مشکل فوق را  نداشته باشند باید آماده گردند .
نحوه استفاده از این الگو‌ها (Template) در ادامه ارائه گردیده است .

روش تولید قالب گزارشات فارسی به صورت صفحات HTML 

در هنگام خروجی گرفتن به صورت HTML از برنامه‌ی Microsoft Project 2003، مشکلی وجود دارد. این مشکل به این صورت است که:
1- وقتی HTML File ایجاد شده را باز می‌کنیم، کلیه‌ی متن‌های فارسی را به شکل کاراکترهای بهم ریخته نشان می‌دهد.
2- کلیه‌ی موارد صفحه‌ی ایجاد شده به صورت Left-to-Right (از چپ به راست) می‌باشد.
لازم به ذکر است که این مشکل برای کسانی حاد می‌باشد که در پروژه‌ی خود از متن فارسی استفاده می‌نمایند و همینطور می‌خواهند Web page ایجاد شده از پروژه‌ی خود را به صورت Right-to-Left (از راست به چپ) داشته باشند.

  طریقه‌ی گرفتن خروجی HTML File از برنامه‌ی Microsoft Project 2003
برنامه‌ی Microsoft Project 2003، مانند دیگر نرم‌افزارهای Microsoft Office امکان این را دارد که بتوانیم از داده‌های خود خروجی HTML داشته باشیم. برای این کار می‌توانیم از منوی File گزینه‌ی "Save As Web Page" را اجرا کنیم، سپس پنجره‌ی Save As باز می‌شود. در این قسمت مانند دیگر نرم‌افزارها، پس از تایید کردن نام فایل و آدرس آن و فشار دادن کلید Save پنجره‌ی "Export Wizard-Map" مطابق شکل زیر باز می‌شود، در این پنجره دو راه برای ایجاد فایل HTML وجود دارد:

Image

1- New map: با انتخاب این گزینه می‌توان با توجه به داده‌هایی که در پرونده‌ی خود داریم، شکل و ترتیبی که می‌خواهیم در HTML File خود داشته باشیم را طراحی کنیم.
2- Use existing map: با انتخاب این گزینه دیگر نیاز به طراحی چیزی نیست بلکه می‌توان از طرح‌های که برنامه‌ی Microsoft Project 2003 به عنوان نمونه‌ در اختیار ما گذاشته استفاده نماییم.

  طریقه‌ی گرفتن خروجی HTML File از برنامه‌ی Microsoft Project 2003 به صورتی که کلمات فارسی درست نشان داده شوند. (با Encoding صحیح و بصورت راست به چپ RTL)
برای گرفتن خروجی HTML File از برنامه‌ی Microsoft Project 2003 به صورت Right-to-Left (از ‌راست به چپ) کافیست وقتی به صفحه‌ی "Export Wizard-Map" رسیدیم گزینه‌ی "Use existing map" را انتخاب کرده و به جای اینکه از طرح‌های که برنامه‌ی Microsoft Project 2003 به عنوان نمونه‌ در اختیار ما گذاشته استفاده نماییم، از
طرح‌های نمونه‌ی فارسی شده‌ی در سایت شرکت نرم افزاری پریان استفاده کنیم.

به این طریق که پس از انتخاب گزینه‌ی "Use existing map" و فشار دادن کلید Next پنجره‌ی "Export Wizard-Map Options" مطابق شکل زیر باز می‌شود، که ما می‌توانیم با علامت زدن گزینه‌ی "Base export on HTML template" و قرار دادن آدرس طرح‌های نمونه‌ی فارسی شده‌ی ما، خروجی HTML به صورت کاملا فارسی داشته باشیم.

Image

نکته: لازم به ذکر است که طرح‌های که برنامه‌ی Microsoft Project 2003 به عنوان نمونه‌ در اختیار ما گذاشته، در شاخه‌ی Microsoft Project Web در مسیر:

<Program Files>\Microsoft Project 2003\Templates\1033

قرار دارد که ما می‌توانیم شاخه‌ای بنام "1065" در مسیر:

<Program Files>\Microsoft Project 2003\Templates\1065

ایجاد کرده و طرح‌های نمونه‌ی فارسی شده را داخل آن قرار دهیم. شکل زیر بیان‌گر توضیحات فوق می‌باشد:

Image

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد