هکرها رایانه شما را گروگان می گیرند

 هکرها رایانه شما را گروگان می گیرند

iritn:شرکت های امنیتی اعلام داشتند: هکرها روش های دیگری را برای کسب در آمد پیدا کرده اند و این امر تهدیدی بزرگ برای کاربران رایانه ای می باشد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از موج، هکرها با به کارگیری روش های جدید می توانند پول های کلانی را به جیب بزنند

به این طریق که با ورود به رایانه قربانیان فایل های موجود در هارد دیسک آنها را قفل کرده و اجازه دسترسی به آنها را به کاربر نمی دهند. هکرها به قربانیان اعلام می کنند در صورتی که می خواهند به فایل های خود دسترسی پیدا کنند مبلغی را باید بپردازند.
بسیاری از کاربران اینترنتی فایل های بسیار مهم و سری را در هارد دیسک خود ذخیره ساخته اند از این رو برای دسترسی دوباره به آن فایل ها حاضرند هر مقدار پولی که از آنها خواسته می شود را بپردازند.این جرایم رایانه ای نوین که RANSOMWARE نام دارد ، یک نرم افزار مخرب است که در حقیقت وارد رایانه کاربران شده و فایل های موجود در هارد دیسک را کد گذاری و قفل می کند.هکرها می توانند با ارسال یک ایمیل به همراه ضمیمه رایانه کاربر را به اصطلاح گروگان بگیرند.هکرها پس از قفل کردن فایل های مورد نظر تنها یک پیغام برای کاربر ارسال می کنند و اطلاعات دقیقی را برای باز پس گیری آنها ارائه می دهند.گفتنی است، فایل های قفل شده توسط خود قربانیان دیده نمی شود و به نظر می رسد که فایلها حذف شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد