تاریخ مسابقات تیم فوتبال ایران

 ورزشی

 

زمان مسابقات ایران در جام جهانی:

ایران:مکزیک

۱۱ژوئن . ۲۱ خرداد . ساعت ۱۸:۰۰ به وقت اروپا . شهر نورمبرگ

ایران:پرتغال

۱۷ ژوئن . ۲۷ خرداد . ساعت :۱۵:۰۰ به وقت اروپا . شهر فرانکفورت

ایران:آنگولا

۲۱ژوئن . ۳۱ خرداد . ساعت ۱۶:۰۰ به وقت اروپا . شهر لایپزیک

در مورد حریفان ایران در جام جهانی 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم قرعه کشی جام جهانی که جمعه شب برگزار شد، تیم ملی کشورمان کنار تیم‌های مکزیک، پرتغال و آنگولا قرار گرفت. گروهی که به زعم بسیاری از کارشناسان می‌توانست یکی از بهترین حالت‌های ممکن برای تیم ایران باشد.

شاید جدی‌ترین حریف تیم کشورمان، مکزیک باشد. این تیم با هدایت ریکاردو لاولپه، مربی آرژانتینی خود، چندین سال است که در رده‌ی تیم‌های معتبر و با کلاس جهان قرار گرفته و از سوی فدراسیون جهانی فیفا، در سید اول قرعه‌کشی جام جهانی 2006 انتخاب شد.

در میان تیم‌های گلدان اول، تیم مکزیک به لحاظ رده‌بندی برترین تیم‌های جهان، جایگاه پنجم را در اختیار دارد. بنابر آخرین فهرست اعلام شده‌ی فیفا، مکزیک تیم هفتم دنیا است که این مساله نشانگر قدرت این تیم است. آنها چند ماه پیش در جام کنفدراسیون‌ها موفق به شکست برزیل شدند. هر چند که در دیدار نیمه‌ نهایی پس از تساوی یک بر یک برابر آرژانتین، در ضربات پنالتی از این تیم شکست خوردند.

بهترین بازیکنان مکزیک مارکز و بورگتی هستند و خط حمله‌ی امید اصلی این تیم است. آنها با قرار گرفتن در مکان دوم منطقه‌ی کونکاکاف به جام جهانی آلمان صعود کردند.

در گروه D جام جهانی مکزیک تنها تیمی است که ایران با آن سابقه‌ی بازی دارد.

تیم ملی کشورمان در نهم ژانویه 2000 تنها دیدار خود را در اوکلند آمریکا برابر مکزیک انجام داد. در آن دیدار دو تیم به نتیجه‌ی یک بر یک دست یافتند.

پرتغال تیم دهم جهان است. آنها در جام ملت‌های اروپا در سال 2004 در کشور خودشان تا مرحله‌ی نهایی پیش رفتند؛ اما، یونان با اتو ری‌هاگل بزرگ برابر پرتغال و فیل بزرگ به پیروزی رسید تا پرتغالی‌ها در خانه‌ی خود، جام معتبرترین رقابت‌های فوتبال در جهان را پس از جام جهانی به یونان واگذار کنند.

این تیم بازیکنان بزرگی را در اختیار دارد که می‌توان در این میان به لوییس فیگو، کریستین رونالدو، دکو و پائولتا اشاره کرد. آنها پس از ایستادن در جایگاه نخست گروه سه اروپا به آلمان رسیدند. تیم ملی کشورمان تا کنون سابقه‌ی دیدار برابر تیم ملی پرتغال را نداشته است و مصاف این دو تیم در جام جهانی آینده، نخستین رویارویی این دو خواهد بود.

به گواه رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا، تیم ملی آنگولا ضعیف‌ترین تیم حاضر در جام جهانی 2006 آلمان است. آنها در رنکینگ فیفا جایگاه شصت‌ودوم را در اختیار دارند. بهترین بازیکنان آنگولا، فابریس آکوا و فلاویو آمادو است و لوئیس الیویرا گانکالوس تیم ملی این کشور را هدایت می‌کند.

آنها در شرایطی به نخستین حضور خود در جام جهانی رسیدند که در گروه چهارم آفریقا در مرحله‌ی انتخابی جام جهانی با امتیازی مشابه و تنها اختلاف گل بهتر، نیجریه را حذف کردند.

تیم ملی کشورمان تاکنون با تیم ملی آنگولا دیداری برگزار نکرده است. این تیم آفریقایی چندی پیش در دیداری دوستانه در توکیو برابر تیم ملی ژاپن با یک گل شکست خورد.

ایران، ‌تیم دیگر گروه D جام جهانی 2006 آلمان است. این تیم بر اساس آخرین فهرست اعلام شده از سوی فیفا پیش از قرعه‌کشی، در مکان نوزدهم جهان قرار گرفته بود. آمار نشان می‌دهد که با توجه به حضور سه تیم از چهار تیم حاضر در گروه D در میان بیست تیم برتر جهان، این گروه یکی از نزدیک‌ترین گروه‌های هشت گانه‌ی جام‌جهانی آینده خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد