با سلام

اینترنت ماهواره ای در کشور غیر قانونی است. هزینه آن نسبت به ADSL بالاتر است. پهنای باند آن محدود است. ارتباط آن یک طرفه است و نیاز به یک خط تلفن در کنار آن دارید اما در ADSL تلفن شما اشغال نمی شود در حالیکه 24 ساعته هم به اینترنت متصل هستید. هزینه راه اندازی ADSL تقریبا 20.000 تومان است و هزینه دیگری جز شارژ ماهیانه ندارد. اما هزینه راه اندازی اینترنت ماهواره ای که غیر قانونی نیز است حدود 200.000 تومان و شاید بیشتر می شود. ضمانتی برای اینترنت ماهواره ای وجود ندارد چون جنبه قانونی ندارد. اینترنت ماهواره ای نیاز به خط dialup یک طرفه دارد که هیچ ISPای آن را ارائه نمی کند.

 
 

با سلام

تکنولوژی ADSL برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت را مهیا نموده به‌طوری‌که با استفاده از خط تلفن موجود در محل کار یا منزل (بدون اینکه خط تلفن مزبور اشغال گردد) امکان ارتباط دایم و پر سرعت دلخواه را به شما ارایه می‌نماید. خط تلفن موجود نه تنها برای استفاده امور تلفنی عادی، بلکه به طور هم زمان برای استفاده از برقراری ارتباط اینترنت به طور دایم و پر سرعت نیز ( بدون هزینه پالس تلفن ) استفاده می‌شود با استفاده از تکنولوژی Asymmetric Digital Subscriber Line - ADSL ( خط دیجیتال غیر متقارن مشترک ) می‌توان از خطوط معمولی تلفن موجود به طور هم زمان برای انتقال داده نیز استفاده نمود. با این تمهید نه تنها خط تلفن یا فکس به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد بلکه انتقال داده با سرعت بالا نیز امکان پذیر می‌گردد.

اگر سیم مسی تلفن معمولی را به صورت یک لوله مجسم کنیم مکالمات صوتی تنها قسمت اندکی از فضای لوله را اشغال می‌کنند:

حال به سادگی می‌توان از فضای استفاده نشده در سیم‌ها داده‌ها را با سرعت بالا به طور هم زمان همراه اطلاعات صوتی منتقل نمود:

تنها تجهیزات مورد نیاز در محل مشترک یک دستگاه مودم ADSL Modem و یک دستگاه تفکیک کننده Splitter می‌باشد.

در حال حاضر تکنولوژی ADSL امکان دریافت داده با سرعت تا حد 8 Mbps و ارسال تا حد 1 Mbps را فراهم می‌آورد که امکان افزایش این سرعت ها نیز وجود دارد.

اطلاعات بیشتر را در سایتهای شرکتهای ارائه دهنده این سرویس ببینید:

1- http://www.tstonline.com/services/dsl/index.html

2- http://www.parsonline.com/polfarsi/poltindex.htm

3- http://www.neda.ir/home_adsl.asp

4- http://www.sepanta.net/Pages/main_services_dsl.htm

5- http://www.datak-telecom.net/adsl.php

6- http://www.omidan.net/htmls/fa/services_adsl.htm

7- http://www.azadnet.net/fa/adsl.htm

8- http://www.padenaonline.net/adsl.htm

9- http://www.shatel.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد