تبدیل یک پوشه به درایو

تبدیل یک پوشه به درایو

در این ترفند شما قادر خواهید بود که یک فولدر یا همان پوشه ای که بسیار با آن سروکار دارید( مثلا من با فولدر دانلود خودم خیلی کار دارم) را تبدیل به یک درایو خواهید کرد. و درMy Computer  به آن دسترسی خواهید داشت.
از گزینه Start گزینه Run را انتخاب کنید و عبارت cmd را تایپ کنید و این دستور را اجرا کنید.
در محیط پنجره دستور زیر را بنویسید:


subst [drive_name:] [path_of_folder]
 

[Drive name]: نام درایوی که میخواهید به آن فولدر اختصاص داده شود.توجه کنید که با نام درایوهای فعلی شما یکسان نباشد.
[Path_of_folder] : مسیر فولدری که میخواهید به صورت مجازی تبدیل به درایو شود.
مثال: دستور زیر شاخه Bia2BND  در درایو f را به درایوی به نام z مربوط می سازد.


subst z: f:/Bia2BND
 

اگر دستور subst را به تنهایی به کار ببرید فولدرهایی که به طور مجازی به درایو تبدیل شده اند برای شما لیست خواهند شد.
برای حذف درایو مجازی باید از دستور زیر استفاده کنید.

 
subst [drive_name:] /D
 

به طور مثال دستور زیر درایو قبلی را حذف خواهد کرد.


Subst z: /D

نظرات 1 + ارسال نظر
ََََََََََََعلی محمدی دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:43 ب.ظ

با عرض سلام
وبلاگ خوبی داری معلومه براش زحمت کشیدی من از قسمت کدهات خیلی خوشم اومد و اون آرم گوگل هم کار جالبی بود
برات آرزوی موفقیت دارم

سلام
خیلی ممنون که به ماسرزدید قابل نداشت
کوچیک شما محسن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد